Obchodní podmínky společnosti Veteq Europe s.r.o.
I. Základní ustanovení
Následující obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě
(eshopu) dostupném na internetové adrese www.veteq.cz a vymezují a zpřesňují práva a povinnosti
prodávajícího (dodavatel, provozovatel) a kupujícího (zákazník). Učiněním objednávky kupující
potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a bez výhrad je akceptuje; jde-li o
spotřebitele, kupující rovněž potvrzuje, že se seznámil s „Poučením kupujícího - spotřebitele o právu
na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem“ a formulářem pro takové odstoupení od
smlouvy. Prodávajícím (dodavatelem) a provozovatelem internetových stránek www.veteq.cz je
obchodní společnost Veteq Europe s.r.o., IČO 27418898, se sídlem Nad Zbraslaví 35, 143 00 Praha
4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze. Prodejní centrum
(provozovna) prodávajícího se nachází Nad Zbraslaví 35, 143 00 Praha 4 Telefonní čísla jakož i
podrobnější a pravidelně aktualizované kontaktní informace jsou umístěny v sekci „Kontakt“ na výše
uvedené internetové stránce prodávajícího.Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se
řídí platným právním řádem České republiky.Je-li smluvní stranou (kupujícím) spotřebitel, řídí se
vztahy těmito obchodními podmínkami neupravené příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění (dále též jen „o. z.“) včetně ustanovení o závazcích ze smluv
uzavíraných se spotřebitelem (§ 1810 o. z. a násl.) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
v platném znění.Je-li smluvní stranou (kupujícím) podnikatel, řídí se vztahy těmito obchodními
podmínkami neupravené příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v
platném znění (dále též jen „o. z.“). Ustanovení těchto obchodních podmínek, kde je kupující označen
jako spotřebitel (např. kupující - spotřebitel, spotřebitel) nebo označená nadpisem příslušné části tak,
že se vztahují pouze na kupujícího – spotřebitele, se na vztahy, kde je smluvní stranou (kupujícím)
podnikatel, neužijí.Pokud byla mezi kupujícím a prodávajícím uzavřena rámcová písemná kupní
smlouva, elektronická objednávka se považuje za návrh kupní smlouvy (nabídku) dle rámcové kupní
smlouvy a následně uzavřená dílčí kupní smlouva tuto rámcovou kupní smlouvu blíže specifikuje a
konkretizuje; ujednání v rámcové kupní smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami.
II. Vymezení některých pojmů
Prodávajícím (dodavatelem) je obchodní společnost Veteq Europe
s.r.o., jak je specifikována v čl. I. obchodních podmínek. Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy
jedná v rámci své obchodní tj. podnikatelské činnosti. Kupujícím – podnikatelem je osoba, která při
uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci
samostatného výkonu svého povolání. Kupujícím - spotřebitelem (dále též jen „spotřebitel“) je osoba,
která při uzavírání a plnění smlouvy jedná mimo rámec své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti
nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní,
smlouva o dílo, případně jiná smlouva, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na
druhé straně prodávající (dodavatel).Prostředky komunikace na dálku jsou prostředky komunikace,
které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran. Prostředky
komunikace na dálku se rozumí zejména veřejná komunikační síť internet, prostřednictvím níž je
dostupný internetový obchod (eshop) nacházející se na adrese www.veteq.cz, dále též neadresovaný
tisk, adresovaný tisk, typový dopis, reklama v tisku s objednávkovým tiskopisem, katalog, telefon s
(lidskou) obsluhou, telefon bez (lidské) obsluhy (automatický volací přístroj, audiotext), rozhlas,
videotelefon (telefon s obrazovkou), videotext (mikropočítač a televizní obrazovka), elektronická pošta,
faxový přístroj, televize (televizní nákup, teleshopping).
III. Uzavření smlouvy
Objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy (nabídkou). Podmínkou
platnosti elektronické objednávky je řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a
náležitostí.Formální automatizované potvrzení objednávky spotřebitele prodávajícím (dle § 1827 odst.
1 o. z.) není akceptací návrhu smlouvy prodávajícím.Kupní smlouva vzniká závazným potvrzením
objednávky (přijetím nabídky) ze strany prodávajícího. V případě, že by kupní smlouva nevznikla z
jakéhokoliv důvodu dle předchozí věty, vzniká kupní smlouva samotným dodáním zboží.Prodávající je
v závislosti na charakteru obchodu (množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu apod.) oprávněn
žádat od kupujícího autorizaci objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky či písemně. Pokud
kupující autorizaci odmítne provést nebo ji bez zbytečného prodlení neprovede, považuje se
objednávka za neplatnou a smlouva za neuzavřenou.Jednotlivé kroky technické povahy, které vedou
k uzavření smlouvy, jsou zřejmé z průběhu objednávání a kupující má možnost před potvrzením
odeslání (podáním) objednávky zadané údaje překontrolovat a případné chyby opravit. Objednávku
lze učinit a smlouvu uzavřít v českém jazyce.Uzavřená smlouva bude uložena na serveru
prodávajícího případně třetích osob, které tuto službu pro prodávajícího zajišťují; prodávající
spotřebiteli smlouvu na žádost zpřístupní.Náklady kupujícího na použití prostředků komunikace na
dálku se neliší od základní sazby - nákladů dle podmínek operátora kupujícího; prodávající si neúčtuje
žádné další poplatky.Tyto obchodní podmínky jsou publikovány na internetových stránkách
prodávajícího www.veteq.cz; je umožněna jejich archivace a též reprodukce kupujícím.
IV. Odvolání návrhu smlouvy
(„storno objednávky“) a odstoupení od smlouvy Kupující může stornovat
učiněnou objednávku (tj. odvolat návrh na uzavření smlouvy) do závazného potvrzení objednávky
(akceptace návrhu smlouvy) ze strany prodávajícího.Právo prodávajícího nepřijmout učiněnou
objednávku kupujícího je vyhrazeno, a to pokud se předmětné zboží přestalo vyrábět, dodávat nebo
se zvýšila cena dodavatele, od něhož prodávající zboží odebírá. Ze stejných důvodů může prodávající
od smlouvy odstoupit, byla-li již smlouva uzavřena, pokud kupující nebude akceptovat návrh na změnu
smlouvy spočívající v dodání jiného zboží nebo zvýšení ceny.Dále si prodávající vyhrazuje právo
nepřijmout objednávku kupujícího, pokud došlo v katalogu zboží na internetové adrese prodávajícího
ke zjevné chybě týkající se ceny, popisu, parametrů nebo podoby (vyobrazení) zboží, přičemž taková
chyba byla nebo musela být průměrnému kupujícímu zřejmá, zejména v kontextu s ostatními údaji
podávanými o zboží prodávajícím. Ze stejných důvodů může prodávající od smlouvy odstoupit, byla-li
již smlouva uzavřena, pokud kupující nebude akceptovat návrh na změnu smlouvy spočívající v
uvedení správné ceny, popisu, parametrů nebo podoby (vyobrazení) zboží. V souladu s § 1829 o. z.
má spotřebitel právo od smlouvy uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku (tj. distančním
způsobem) odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle
§ 1837 o. z. od smluv uzavřených při použití prostředků komunikace na dálku:- o poskytování služeb,
jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo
na odstoupení od smlouvy,- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro
jeho osobu,- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíseno s jiným zbožím,- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném
spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných
oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které
spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,- o dodávce zvukové nebo
obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,- o dodávce novin,
periodik nebo časopisů,- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl
dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo
na odstoupení od smlouvy. Podmínky a postupy pro uplatnění práva spotřebitele odstoupit od smlouvy
uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku jsou následující (podrobně jsou samostatně
uvedeny v „Poučení kupujícího - spotřebitele o právu na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním
způsobem“, které je dostupné ke stažení na internetových stránkách prodávajícího www.veteq.cz. Vůči
prodávajícímu je nutno učinit projev vůle, jímž bude vyjádřeno rozhodnutí spotřebitele odstoupit od
konkrétně specifikované smlouvy. K tomu může spotřebitel využít formulář pro odstoupení od
smlouvy, s nímž má spotřebitel možnost se seznámit již před uzavřením smlouvy a který je dostupný
ke stažení na internetových stránkách prodávajícího www.veteq.cz Odstoupení spotřebitele od
smlouvy musí být prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty odesláno.Odstoupí-li spotřebitel od
smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od
odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, prodávající mu vrátí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí spotřebiteli
přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu
tím nevzniknou další náklady.Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který
podnikatel nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.Jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím
prostředku komunikace na dálku, ponese spotřebitel náklady za navrácení zboží i v případě, jestliže
toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.Odstoupí-li spotřebitel od
kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu
spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
V. Cena a platební podmínky
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen i bez předchozího ohlášení. Je-li platná cena zboží totožná
nebo nižší než cena uvedená v objednávce kupujícího, je kupujícímu zboží dodáno za cenu uvedenou
v objednávce.Je-li platná cena zboží vyšší než cena uvedená v objednávce kupujícího, prodávající
kupujícího o této skutečnosti informuje bez zbytečného prodlení. Kupující může novou cenu
akceptovat nebo dodávku zboží odmítnout.Kupní cena je považována za zaplacenou okamžikem
připsání celé částky za samostatnou část dodávky na běžný účet prodávajícího nebo uhrazením celé
částky v hotovosti na pokladně prodávajícího.Prodávající je oprávněn před dodáním zboží požadovat
na kupujícím platbu předem („zálohu“), a to ve výši až 100 % ceny zboží včetně.Aktuální akceptované
způsoby platby jsou uvedeny v objednávkovém formuláři při zadávání údajů pro objednání zboží;
prodávající akceptuje platbu v hotovosti na prodejně, převodem z účtu kupujícího na účet
prodávajícího, platba na dobírku – hotově při předání zboží. Úhrada za platbu převodem z účtu se řídí
ceníkem banky kupujícího za odeslání platby, prodávající za tento způsob platby zvláštní poplatky
neúčtuje. Při platbě na dobírku se poplatek za tuto službu řídí aktuálním ceníkem přepravní
společnosti.Převzetí zboží kupujícím je zásadně možné až po jeho úplném zaplacení; jinak si
prodávající vyhrazuje vlastnické právo ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny.Cena zboží
nezahrnuje cenu dopravy (poštovné, doběrečné apod.), způsob dopravy volí kupující na základě své
volby v objednávkovém formuláři, aktuální způsoby dopravy jsou uvedeny v objednávkovém formuláři
při zadávání údajů pro objednání zboží. Cena zboží nezahrnuje cenu za instalaci zboží (odbornou
montáž apod.).
VI. Dodací podmínky
Dodací lhůta je dle provozní kapacity a dostupnosti zboží
zpravidla do sedmi pracovních dní od vzniku kupní smlouvy (závazné potvrzení objednávky
prodávajícím). Je-li zboží doručováno prostřednictvím přepravní služby, je nutno k této lhůtě připočíst
tři pracovní dny. Dodací lhůta se prodlužuje přiměřeně k okolnostem, je-li zpoždění způsobeno vyšší
mocí nebo okolnostmi nezaviněnými prodávajícím; není-li však prodávající schopen dodat resp. předat
k přepravě přepravní službě zboží do osmi týdnů, smlouva se do počátku ruší a bez zbytečného
odkladu vrátí prodávající kupujícímu peněžní prostředky poskytnuté na předmětnou objednávku.Není-
li zboží skladem, v závislosti na typu výrobku se termín dodání zboží pohybuje mezi třemi až osmi
týdny. Jedná-li se proto pro kupujícího o důležitou objednávku, kdy na dodání zboží později než v
max. desetidenní lhůtě by nemusel mít zájem, je nutno, aby to sdělil současně s objednávkou
prodávajícímu. Prodávající pak do sedmi dnů takovému kupujícímu sdělí předpokládaný termín
dodání a bude-li tento termín pro kupujícího nepřijatelný, nabídne mu prodávající jiný srovnatelný
výrobek. Pokud nebude mít kupující na žádném z plnění v předchozí větě zájem, je oprávněn zrušit
objednávku resp. odstoupit od smlouvy.Má-li prodávající věc odeslat, odevzdá věc kupujícímu
předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní
smlouvy vůči dopravci.Je-li kupujícím spotřebitel, použije se ustanovení předchozí věty pouze tehdy,
pokud dopravce určil kupující, aniž mu byl prodávajícím nabídnut. V opačném případě je věc
kupujícímu odevzdána, až mu ji dopravce předá.Místo dodání určuje kupující svojí volbou v
objednávkovém formuláři.Dopravu zboží (způsob dodání) zajišťuje prodávající na základě volby
kupujícího v objednávkovém formuláři, a to prostřednictvím přepravních společností DPD, PPL,
Toptrans. Aktuální výše poplatků se řídí ceníkem vydaném uvedenými přepravními službami.Pokud
kupující zvolil osobní odběr na prodejně prodávajícího, je povinen si tam zboží převzít. Součástí
dodávky není instalace (odborná montáž apod.) zboží, není-li s kupujícím dohodnuto jinak.Zásilka se
zbožím obsahuje též daňový doklad (fakturu).Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít.
Pokud však shledá závady, zejména porušenost obalů, menší počet balíků apod., doporučuje se
kupujícímu zboží od přepravce nepřebírat a důvody nahlásit přepravci. Pokud kupující přes shora
uvedené závady zásilku převezme, je povinen případné závady nahlásit neprodleně přepravci.
Doporučuje se, aby kupující zboží bezprostředně po jeho převzetí prohlédl.V případě kupujícího –
podnikatele je kupující povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí
škody na věci a přesvědčit se o vlastnostech a množství.
VII. Odpovědnost prodávajícího za vady a záruční podmínky
Je-li kupujícím podnikatel:Věc má vady, pokud zboží není v ujednaném množství,
jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení
vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.Právo kupujícího z vadného plnění
zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později.
Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své
povinnosti.Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost, je-li poskytnuta, tím nejsou dotčeny.Při
předčasném plnění může prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání věci. Nebezpečí
škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní
prodávající umožnil nakládat.Má-li kupující převzít věc od třetí osoby, přechází na něho nebezpečí
škody okamžikem, kdy mohl s věcí nakládat, ne však dříve než v době určené jako čas plnění.Předá-li
prodávající dopravci věc pro přepravu ke kupujícímu v místě určeném kupní smlouvou, přechází na
kupujícího nebezpečí škody předáním věci dopravci v tomto místě, a nebylo-li místo smluveno,
předáním prvnímu dopravci pro přepravu do místa určení.Je-li při uzavření smlouvy věc již
přepravována, přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího předáním věci prvnímu dopravci.
Prodávající však nese škodu, k níž došlo před uzavřením smlouvy, a prodávající o ní věděl, anebo o
ní vzhledem k okolnostem vědět měl.Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na
kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil
porušením své povinnosti.Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití
věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost
předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že
nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit. Způsobil-li vadu věci
postup prodávajícího podle návrhů, vzorků nebo podkladů, které mu kupující opatřil, použije se toto
ustanovení obdobně.Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s
vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Kupující věc podle možnosti
prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a
množství.Odesílá-li prodávající věc, může kupující odložit prohlídku do doby, kdy je věc dopravena do
místa určení.Je-li věc během přepravy směrována do jiného místa určení, anebo kupujícím dále
odeslána, aniž měl možnost věc prohlédnout, a prodávající v době uzavření smlouvy věděl nebo
musel vědět o možnosti takové změny místa určení nebo takového dalšího odeslání, může kupující
prohlídku odložit do doby, kdy je věc dopravena do nového místa určení.Je-li vadné plnění
podstatným porušením smlouvy, má kupující právoa) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady
nebo dodáním chybějící věci,b) na odstranění vady opravou věci,c) na přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebod) odstoupit od smlouvy.Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady,
nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez
souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může
kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy
odstoupit.Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva, jako by bylo vadné plnění nepodstatným
porušením smlouvy.Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na
odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.Dokud kupující neuplatní právo na slevu z
kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní
vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci;
volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo
vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy
odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Do odstranění vady
nemusí kupující platit část kupní ceny odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu.Při dodání
nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.Kupující nemůže
odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji
obdržel. To neplatí,a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,b)
použil-li kupující věc ještě před objevením vady,c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v
nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebod) prodal-li kupující věc ještě před objevením
vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí
kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití
věci prospěch.Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.Neoznámil-li
kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit,
soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada
oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však
do dvou let po odevzdání věci. Poskytl-li prodávající kupujícímu záruku za jakost, řídí se práva a
povinnosti stran následujícími ustanoveními:Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude
po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka
může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé
záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je
vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran.Záruční doba běží od
odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení.
Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne
uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od
převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.Kupující nemá právo ze
záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To
neplatí, způsobil-li vadu prodávající.Je-li kupujícím spotřebitel:Je-li kupujícím spotřebitel, platí krom
shora uvedených ustanovení o odpovědnosti prodávajícího za vady a záručních podmínkách i dále
uvedená speciální ustanovení, která se užijí přednostně:Prodávající odpovídá kupujícímu -
spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy
kupující věc převzal,a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu
zboží a na základě reklamy jimi prováděné,b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající
uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,c) věc odpovídá jakostí nebo provedením
smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti ae) věc vyhovuje požadavkům
právních předpisů.Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla
vadná již při převzetí.Práva kupujícího – spotřebitele z vadného plněníKupující je oprávněn uplatnit
právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.Je-li na
prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými
právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za
jakost.Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou
dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění
nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i
své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Je-li
to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a
dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající
zároveň uvede, že další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění
těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení. Nebrání-li tomu povaha věci, lze takové potvrzení
nahradit dokladem o zakoupení věci obsahujícím uvedené údaje.Ustanovení, dle něhož je kupující
oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od
převzetí, se nepoužijea) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána,b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,c) u použité věci na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebod) vyplývá-li
to z povahy věci.Nemá-li věc stanovené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez
vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti
věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-
li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu,
má kupující právo na bezplatné odstranění vady.Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti
má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy
odstoupit.Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na
přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její
součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo
že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.Právo z vadného plnění kupujícímu
nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil.Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu
nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.Práva z
vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení ohledně rozsahu
a doby, po kterou trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění (příp. obsah, rozsah, podmínky a
doba trvání odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z plynoucí z odpovědnosti za vady)
uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího
bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená
k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.Uplatní-li
kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu druhá strana v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i
provedení opravy a dobu jejího trvání.Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným
neodborným uvedením věci do provozu, bude považována za vadu věci, pokud tato montáž nebo
uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a byly provedeny prodávajícím nebo jinou osobou
na odpovědnost prodávajícího. To platí rovněž v případě, kdy montáž nebo jiné uvedení věci do
provozu provedl kupující a vada vznikla na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k
montáži nebo k uvedení věci do provozu.
VIII. Reklamace
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a
množství.Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a
dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí
totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči
zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci. Je-li však kupujícím spotřebitel, je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, s
výjimkami uvedenými shora v ustanovení o odpovědnosti prodávajícího za vady a záručních
podmínkách.S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba (tj. je-li v potvrzení o
právech kupujícího – spotřebitele podle § 2166 o. z. uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v
místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, pak uplatní kupující právo na opravu u toho,
kdo je takto určen k provedení opravy) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo
poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Kupujícím se doporučuje, aby
reklamaci učinili na adrese prodejního centra (provozovny) prodávajícího, které se nachází v Nad
Zbraslaví 35, 143 00 Praha 4 neboť v místě sídla společnosti prodávajícího nelze možnost přijetí
všech prodávaných výrobků zajistit. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy
spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel
požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy
a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Shodnou povinnost mají i
jiné osoby určené k provedení opravy. V provozovně prodávajícího na adrese prodejního centra
prodávajícího, které se nachází v Nad Zbraslaví 35, 143 00 Praha 4, je po celou provozní dobu
přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne
o reklamaci kupujícího – spotřebitele ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty
se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení
vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30
dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
IX. Ochrana osobních údajů
Prodávající dodržuje při zpracování osobních údajů a dalších informací, které jsou mu kupujícími
poskytnuty (jméno a příjmení, resp. firma, fakturační a dodací adresa, telefon, e-mail, IČ a DIČ),
povinnosti a podmínky stanovené mu právním řádem České republiky, především zák. č. 101/2000
Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění, respektuje soukromí
kupujících, chrání data před jejich neoprávněným užitím a neposkytuje je třetím osobám.Učiněním
objednávky resp. registrací u prodávajícího kupující uděluje prodávajícímu souhlas se zpracováním
údajů, které uvede, a to za účelem vzniku, případných změn, realizace a zániku smluvních vztahů
mezi kupujícím a prodávajícím, zejména za účelem dodání zboží a související komunikace s
kupujícím, a to na dobu neurčitou.Pokud kupující udělí prodávajícímu souhlas se zasíláním
informačních emailů na adresu uvedenou kupujícím, je možno tento souhlas kdykoliv odvolat, a to
požádáním prodávajícího o vyřazení emailové adresy z databáze pro zasílání informačních mailů na
adresu prodávajícího, z níž jsou mu emaily odesílány.Poskytnutí osobních údajů prodávajícímu je nad
rámec zpracování nutného pro vyřízení objednávky, uzavření a plnění smlouvy dobrovolné. Kupující
má právo k jejich přístupu, má právo požádat písemně prodávajícího o ukončení zpracování a výmaz
osobních údajů, u kterých byl kupujícím udělen souhlas, tj. vyjma údajů nezbytně nutných ke splnění
smluvního vztahu a dále má právo v případě porušení svých práv obrátit se na Úřad pro ochranu
osobních údajů a požadovat odpovídající nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání prodávajícím, odstranění vzniklého stavu apod.
X. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1. 5 2014. Prodávající si vyhrazuje právo na možné tiskové chyby, technické nebo
cenové změny bez předchozího upozornění.Tyto podmínky jsou zpracovány s nejlepším vědomím a
svědomím, pokud by se však přesto případně vyskytly nejasnosti ohledně jejich obsahu a práv a
povinností, které z nich vyplývají, nechť je o tom prodávající vhodným způsobem vyrozuměn, aby
mohl poskytnout podrobnější informace. Spotřebitel je oprávněn se v případě domněnky, že
prodávajícím byla porušena jeho práva, obrátit na Českou obchodní inspekci, se sídlem Štěpánská
15, 120 00 Praha 2 nebo kterýkoli její oblastní inspektorát.